캐딜락 VIP 초대전 클래스
강남구 삼성동에 위치한 캐딜락 쇼룸에 ‘American’, ‘Luxury’라는 슬로건을 모티브로 제작된 두 개의 공간향을 베이스로 VIP분들을 대상으로 본인만의 향수만들기 클래스를 진행하였습니다.
두 가지 향을 7:3 / 5:5 / 3:7 등의 비율로 미리 제작하여 시향을 도와드리고 본인의 취향에 맞는 향을 현장에서 제작하여 전달드리는 행사로 진행되었으며, 특수 제작된 금속 라벨과 패키지를 활용하여 VIP분들께서 만족할 수 있는 클래스가 되었습니다.
두 가지 향을 7:3 / 5:5 / 3:7 등의 비율로 미리 제작하여 시향을 도와드리고 본인의 취향에 맞는 향을 현장에서 제작하여 전달드리는 행사로 진행되었으며, 특수 제작된 금속 라벨과 패키지를 활용하여 VIP분들께서 만족할 수 있는 클래스가 되었습니다.
At the Cadillac Showroom located in Samseong-dong, Gangnam-gu, we conducted our own perfume making class for VIPs based on two spatial scents based on the slogans "American" and "Luxury."
The event was held in which the two scents were produced in advance at the ratio of 7:3/5/3:7, helping the taste, and produced and delivered scents that suit your taste on the spot, and it became a class that VIPs could be satisfied with using specially made metal labels and packages.
The event was held in which the two scents were produced in advance at the ratio of 7:3/5/3:7, helping the taste, and produced and delivered scents that suit your taste on the spot, and it became a class that VIPs could be satisfied with using specially made metal labels and packages.
수림뉴웨이브 2018 취향이 통하다
도심 속 취향 휴식처, 라이프스타일 페스티벌 수림뉴웨이브에서 ‘취향이 통하다’라는 이름으로 워크숍이 진행되었습니다.
조향사로써 향을 작업할 때 어떻게 상상하고 어떤 부분을 느끼고 향으로 구현하고자 했는지, 제가 작업한 향들을 직접 시향해드리며 이해를 돕고, 본인만의 향을 만들기 위해 직접 향의 컨셉을 잡아보고 향을 블렌딩해보는 워크숍으로 진행되었습니다.
A workshop was held at the lifestyle festival Surim New Wave, a taste rest area in the city, under the name of ’Taste Works.’
As a perfumer, when I worked on scent, I worked on how to imagine, what part I felt, and how I wanted to express it as a fragrance, and to help you understand the scent I worked on, and to create your own scent, I worked on a workshop.