HOUSE OF WINDSOR, 2022
디아지오 코리아의 윈저 위스키 4종에 대한 향 개발과 향수 제작을 진행하였습니다.
위스키와 향수는 서로를 닮았습니다.
풍성한 향과 시간이 지남에 따라 서서히 변하는 맛과 향. 윈저12, 17, 21 그리고 W by 윈저를 조향사로써 재해석하여 향으로 표현하였으며, 작업된 향을 각 18ml 향수 제작과 50ml 향수를 제작하여 판매 및 증정 진행하였습니다.
또한, 작업된 향을 4일간 진행된 행사 공간에서의 공간향 연출을 진행하여, 전시장에 방문하는 고객분들께 후각적 인상을 전달하였습니다.
위스키와 향수는 서로를 닮았습니다.
풍성한 향과 시간이 지남에 따라 서서히 변하는 맛과 향. 윈저12, 17, 21 그리고 W by 윈저를 조향사로써 재해석하여 향으로 표현하였으며, 작업된 향을 각 18ml 향수 제작과 50ml 향수를 제작하여 판매 및 증정 진행하였습니다.
또한, 작업된 향을 4일간 진행된 행사 공간에서의 공간향 연출을 진행하여, 전시장에 방문하는 고객분들께 후각적 인상을 전달하였습니다.
We developed fragrance and made perfume for four types of Windsor Whiskey by Diageo Korea.
Whiskey and perfume resemble each other.The rich aroma and the taste and aroma that slowly change over time. Windsor 12,17, 21, and W by Windsor were reinterpreted as perfumes and expressed as scents, and 18ml perfume and 50ml perfume were produced and sold and presented.
In addition, the space fragrance production was conducted in the event space, which lasted for four days, and the smell impression was delivered to customers visiting the exhibition hall.
Whiskey and perfume resemble each other.The rich aroma and the taste and aroma that slowly change over time. Windsor 12,17, 21, and W by Windsor were reinterpreted as perfumes and expressed as scents, and 18ml perfume and 50ml perfume were produced and sold and presented.
In addition, the space fragrance production was conducted in the event space, which lasted for four days, and the smell impression was delivered to customers visiting the exhibition hall.
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/59084e34d31d6d33adb9805e7e27e26e236010dca08632067f34e66c6942ddf8/KakaoTalk_20221225_171800565.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/f8cc1f87c574df61d03604c2ca6589dbcc407d93e6543749ce1333bb2454862b/KakaoTalk_20221225_171753820.jpg)
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![](https://freight.cargo.site/t/original/i/f311d7227e2aab3817739f4818fc3b9c4040e331ef95099537710a65f3b1202d/KakaoTalk_20221225_171755254.jpg)
BRAND TAECHO, 2022
애슬레저 브랜드 '태초'는 존재 자체의 자유로움을 느낄 수 있도록 모든 운동복에 속옷과 겉옷의 기능을 동시에 챙깁니다.
또한 '태초의 편안함'을 위해 압박이 전혀 없고 실이 느껴지지 않는 감촉을 중요시하고 있으며, 자연과의 공존도 놓치지 않고 모든 제품을 리사이클・천연 원단으로 전개합니다.
해당 브랜드의 이념을 향으로 표현하여 패키징 시에 활용할 태초 시그니처 향을 작업하였습니다.
또한 '태초의 편안함'을 위해 압박이 전혀 없고 실이 느껴지지 않는 감촉을 중요시하고 있으며, 자연과의 공존도 놓치지 않고 모든 제품을 리사이클・천연 원단으로 전개합니다.
해당 브랜드의 이념을 향으로 표현하여 패키징 시에 활용할 태초 시그니처 향을 작업하였습니다.
Athleisure brand 'Taecho' packs the functions of underwear and outerwear at the same time so that you can feel the freedom of your existence.
In addition, for the "comfort of the beginning," the touch without any pressure and no thread is important, and all products are developed into recycled and natural fabrics without missing coexistence with nature.
We worked on the initial signature scent that will be used for packaging by expressing the brand's ideology as a scent.
In addition, for the "comfort of the beginning," the touch without any pressure and no thread is important, and all products are developed into recycled and natural fabrics without missing coexistence with nature.
We worked on the initial signature scent that will be used for packaging by expressing the brand's ideology as a scent.
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